Labor Day

Idag var det som sagt Labor Day och som jag skrev i förra inlägget skulle vi ha massor av människor över. Vid 2 började alla komma och vi blev runt 25-30 st skulle jag tro. Alla skulle ta med sig en rätt var så jag gjorde svenska köttbullar. Det var första gången jag gjorde det så dem blev inte så bra tyvärr.. Men de verkade gilla dem så det slutade väl helt okej ändå. 
Vi har spelat vollyboll, frisbee, badat, spelat kort, åkt skateboard och på liknande små cyklar typ och ätit en massa onyttig mat och kakor. Jag tycker om att dem hittar på mycket grejer här, även fast man ibland kanske känner sig lite för gammal för det. Här bryr sig ingen, vuxna som barn- alla gör det! 
 Jag mötte också många av Ashley's vänner som var jätte snälla så jag hade det väldigt trevligt. Engelskan är fortfarande lite svår men det går bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Det var även en man som var halv svensk och var jätte intresserad av Sverige här, så jag satt och pratade med honom ett tag och försökte lära honom lite svenska. Haha det är så kul när dem ska uttala svenska ord, de försöker så mycket så det låter bara roligt! Alla var också jätte intresserade av Sverige så det blir mycket prat om hur skolan är, vad vi gör på fritiden osv. Fick även en fråga om the government... Den frågan är nog värst! Har ingen aning vad jag ska säga haha- vi har kung och drottning, men mer?? Nja, inte riktigt mitt område. Jag bjöd också alla på Djungelvrål. Faktiskt så har det gått "bättre" än vad jag trodde att de skulle göra. Några har spottat ut det, men de flesta grimaserar bara lite precis i början och äter sedan upp det. Jag har filmat när mina värd föräldrar och värd syster provat det men ska försöka filma några fler så ska jag sätta ihop det som en film sen.

Well dagen idag har varit väldigt bra! Jag har verkligen njutit av att jag är i USA och lever det liv jag så länge drömt om.


XOXO 

KOMMENTARER


ª Mareena

Kul att läsa om ditt utbytesår. Dum fråga kanske, men hur fixade du det sär svarta bandet på bilden med text och hjärtan? Har sett massa såna bilder, men hajjar inte hur folk får dit det. :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker det! Nej inte alls, jag använder appen snapchat :)
Josefine Ekman

2014-09-05 // 06:58:05
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: