Jag överlevde första dagen i high school

I made it, I survived the first day in high school guys. Jag var så himla himla nervös innan men det hela slutade väldigt bra. Det första jag fick göra var att få ett locker, jag var lite orolig att jag inte skulle få upp det men det gick ganska bra faktiskt! Alla elever skulle samlas i the gym så jag stod utanför och väntade på att någon av cheer tjejerna skulle komma så jag följde med en tjej och hennes kompisar och satt med dem- ville inte sitta ensam haha. Efter det fick jag träffa en tjej som kommer vara min "hjälpelev" under den första veckan. Hon lämnar mig på varje lektion och hämtar mig när den slutar. Det kändes verkligen jättebra! Då lär jag mig att hitta i skolan men jag kommer inte försent till några classes. Tjejen var väldigt söt och snäll så det kändes också toppen.
Så här ser mitt schema ut:
1st period, 07.30-08.30 (jepp, skolan börjar 07.30..... Så Sverige, klaga inte på att börja 8 nån gång i veckan!!): U.S History, en klass jag behövde ta, är inte så jätte intresserad men det måste fungera i alla fall. Jag tycker läraren verkade bra men alla jag pratat med säger att han är skit dålig och taskig så jag får väl se. Kommer antagligen få ganska mycket läxor i denna klass..

2nd period, 08.35-09.35: business math, ja det är väl exakt som det låter- matte med business "tema". Läraren verkar bra och denna klass har jag tillsammans med en av cheer tjejerna Alexis så jag ser verkligen fram emot denna klass!

3rd period, 09.40-10.40: English 12, även denna klass behövde jag ta. Läraren verkar okej, lite långtråkig kanske men annars en bra lärare. Det är bara seniors i denna klass så det är väl ganska nice. Tjejen som följer mig runt har också denna klass med mig. 

4th period, 10.45-11.45: food science. Jag vet inte riktigt vad vi kommer göra i denna klass men jag tror man kollar vad mat innehåller och lär oss laga bra och hälsosam mat. Läraren verkar lite galen men ändå bra! Denna klass har jag tillsammans med Jade så det känns ännu bättre.

Sen har jag lunch 11.50-12.20. Bara 30 min lunch............

5th period, 12.25-13.25: promotions, helt okej lärare som pratar väldigt mycket. Man jobbar med att skriva cv och business I think. Tror inte vi har några läxor så det är ett stort plus!! Har klassen med Stephanie (cheer tjej) som är jätte härlig så det är också ett plus!

6th period 13.30-14.30: body sculpting. Idrott typ, bra lärare och träning under skoltid- kunde inte bli bättre! Även här har jag en cheer tjej, Shawna, vilket är kanon!

Som ni kan se så är varje lektion 1 timme långa och jag har 5 min på mig att ta mig till nästa klass. Skillnaden från Sverige är att man har samma schema varje dag (byter några klassen nästa termin) och man blandar folk från dem fyra olika årskullarna. 
Hittills så tycker jag om alla mina klasser och vill inte byta någon, men vi gjorde inte så mycket idag. Vi gick bara halvdag så lärarna presenterade sig själva och berättade vad de förväntar sig av oss. Pga det så hade jag ingen lunch i skolan idag, så första kommer vara imorgon. Men jag är inte ett dugg nervös, jag kommer antagligen äta med tjejen som följer mig runt eller med Jade. 

Måndagar, tisdagar och onsdagar har jag cheer practice 3-5. Jag hade min första träning idag och det gick faktiskt bra. Älskar laget och tjejerna är verkligen underbara mot mig!! Älskar sporten redan så här kommer jag trivas. Innan träningen mötte jag upp Jade och Stephanie då de skulle lära mig lite fler cheers. Jag blir så glad att dem tar sig tid till mig för att jag ska lära mig ordentlig- så himla snällt av dem!

Efter skolan och innan jag träffade tjejerna så videosamtalade jag med min älskade och saknade föräldrar. Att få se och höra dem igen fick mig att börja gråta men det kändes så otroligt bra efteråt! Jag är väldigt nära med mina föräldrar så för mig är det viktigt att jag har kontakt med dem lite då och då.
Dålig bild före skolan började.
Efter skolan.
Our football field.
Cheer practice❤️

Under kvällen åkte jag, Ashley, Isaac, Josh och en kompis till killarna på en cykeltur. Eftersom jag bor på landet åkte vi ner till downtown, vilket är super litet men väldigt vackert!
Jag och mina snea bilder......

Jag mår jättebra just nu och jag hoppas ni där hemma också gör det❤️

XOXO


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: