Fråga och svar

Q:
Hej din blogg är jätte bra. Jag att du precis har kommit till USA men jag har några frågor! Hur långt tid tig det att komma in i språket? Var det svårt? Är skolan svårt i skolan? Är det mycket redovisningar för klassen? Vad har du för betyg i eng? Jag går i 8an nu och skulle vilja åka när år 2015 men jag är jätte dålig på engelska är rädd att jag inte ska förstå jag D i eng vad tror du? Hur bör jag öva på min eng så jag är väl förberedd? HJÄLP
 

A:
Hejsan, tack så jätte mycket! vad glad jag blir.
Jag har nu varit i Michigan i tre veckor (räknar inte med New York för där pratade jag mest svenska) och jag känner tyvärr fortfarande att språket är lite jobbigt. Jag måste fortfarande koncentrera mig väldigt mycket och jag måste tänka till varje gång jag ska säga något. Men självklart känns det lite lättare nu än dem första dagarna, men jag känner mig inte bekväm än. 
Skolan är inte svår i sig, men eftersom jag inte riktigt har kommit in i engelskan än så är det ganska svårt för mig. Tänkte skriva ett eget inlägg om skolan så du kan läsa mer då!
Du behöver INTE vara orolig för engelskan, jag hade D i engelska och jag klarar mig! visst är det svårt ibland men du klarar dig. Det är 4 andra utbytesstudenter på min skola och tre av dem kan ingen engelska alls. Svenskar är väldigt bra på engelska, vare sig du tror på att du är bra på engelska eller inte- så är du väldigt mycket bättre än många andra. Det jag gjorde innan jag åkte var att ändra min mobil till engelska, kollade på amerikanska filmer/serier med engelsk text eller ingen alls och läste en bok på engelska. Jag började även koncentrera mig mer på engelska lektionerna- mitt betyg höjdes tyvärr inte, men både min lärare, mina föräldrar och jag märkte att jag utvecklade min engelska det sista året. Så egentligen är det bara små saker

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: