Första hemma matchen

Fredag= game.
Fredagar är nog min favorit dag, i alla fall från 1.30 då jag har min favorit lektion och slutar sen skolan 2.30. Sen hänger jag med kompisar eller åker hem och fixar mig inför kvällens game.
Att stå som en cheerleader på en amerikansk fotbolls match är otroligt häftigt, och jag är så himla glad att jag fått uppleva det. Det går liksom inte att förklara, JAG står och hejar på ett amerikansk fotbollslag i en cheerleading dräkt och med pom-poms samtidigt som hela skolan står på läktaren och skriker och hejar, och allt detta i USA.
Går kvällens game var det roligaste hittills, det var också första hemma matchen. School spiriten var så underbar och det kändes precis som att det var en dröm, en amerikansk dröm. Publiken skrek, hoppade och sjöng medans vi körde våra cheers. Tyvärr förlorade vi ännu en gång, men den här matchen var väldigt bra och enligt mig förtjänade killarna att vinna. En annan mindre rolig sak var att en kille bröt benet redan efter 14 sekunder...
Förutom olyckan och det faktum att det var SVIN kallt så var kvällen helt UNDERBAR, spelar ingen roll om vi förlorade- det är så himla underbart att stå där!

Jag måste också berätta en sak som jag trodde bara hände i filmer; alla vi cheertjejer gick runt i våra cheeruniformer hela dagen i skolan idag. HUR amerikanskt är inte det? HUR mycket high school spirit är inte det?? Varje torsdag har alla freshman's och sophmore's (yngsta på skolan) skoltröjor på sig och på fredagar har juniors och seniors skoltröjor på sig + att killarna som spelar fotboll har sina jersey's på sig. ÄLSKAR verkligen denna high school spiriten!! Önskar att vi hade det i Sverige också, det kändes verkligen som att jag var med i en film.
Världens bästa cheerbrudar❤️
Alla i laget har en "cheer Buddy" och min är fina Shawna.
Jade, Stephanie och jag.
En liten del av läktaren.
Band.
Jag är backspot vilket betyder att jag står där bak och stabiliserar och ska "rädda" flyern ifall hon ramlar.
Jag och fina Violet (tjej från jv laget) innan matchen.


Tänkte bara visa några bilder från i torsdags också.
Vi målade posters till fotbolls laget som vi satte upp på skolan (gör detta varje onsdags)

Jag och Ashley var och kollade på solnedgången på stranden.

Nu ska jag snart prata med mina föräldrar och mormor på FaceTime❤️ Just det, fick ett packet från mamma och pappa igår, fyllt med goda svenska saker.
 


Ha det bra folket!

XOXO

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: