Det börjar kanske vända

Som ni märkt var första delen av denna vecka väldigt jobbig för mig. Men från i onsdags har det blivit bättre, min hemlängtan är inte borta helt men den har inte varit lika övertagande som den senaste veckan. 
I tisdags efter träningen pratade jag med pappa på FaceTime. Som vanligt strömmade tårarna ner för mina kinder. Men det är ändå så himla skönt att få prata av sig med någon man känner sig trygg med till 100%. Jag kan inte riktigt bestämma mig om kontakten jag har med mina föräldrar är bra eller dålig, för det var ju efter första samtalet med dem som det blev som värst men sedan jag pratade med pappa i tisdags så har det känns bättre. Vi har i alla fall bestämt att vi ska höras på torsdag igen men innan dess ska vi försöka att inte ha någon kontakt alls. Vi kom även överens om att jag måste sätta upp delmål, för att tänka att jag ska vara här i 10 månader går inte. Första målet är homecoming som är om tre veckor- då ska vi se hur jag mår och antingen bestämma ett nytt delmål eller ja.. Vill egentligen inte prata om det så vi får se helt enkelt. 
Efter att jag hade pratat med pappa åkte jag, mina värdsyskon och två kompisar till ett ställe och köpte glass. Kan utan tvekan säga att det var den godaste glassen jag någonsin har ätit!! Kul att hitta på något också istället för att bara sitta hemma och göra läxor.
I går hände inget speciellt, skola som vanligt och sen hem och plugga. Engelska lektionerna är riktigt jobbiga men läraren har tydligen märkt det så hon kom fram och pratade med mig om att det kommer bli lättare med tiden och att hon inte har lika höga förväntningar på mig som med resten av gruppen. Det var väldigt skönt att höra eftersom jag är helt gråtfärdig under den lektionen. 
Idag är det game som vanligt. Jag har precis slutat skolan och ska nu träna lite cheers med Alexis sen ska vi fixa oss tillsammans och sen äta på Taco Bell, yummy!! Ser fram emot kvällens game men det ska bli kallt och regna vilket inte är så kul.. I helgen har jag massor av planer så dem här dagarna kommer nog bli väldigt bra. Äntligen börjar det kanske vända??
Två bilder från tisdagens träning.


XOXO



KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: