Cheerleading

Jag tänkte att jag skulle skriva ett litet inlägg om cheerleading, eftersom det är en väldigt stor del av mitt liv här borta i USA. 
Vi har två lag på våran skolan, ett Varsity team och ett junior varsity team. Varsity (v) består av junior's och senior's (alltså dem äldre) och junior varsity (jv) består av freshman's och sophmore's (de yngre). Jag är alltså med i varsity team eftersom jag är senior.
Som jag skrivit förut har vi träning tre gånger i veckan, måndag- onsdag, 3-5. Alla träningar har vi tillsammans med jv teamet. 
Även football har två lag, v och jv. Jv football har game på torsdagar vilket betyder att jv tjejerna cheerar på torsdagar. Vi behöver inte kolla på den matchen men vi kommer nog göra det några gånger i alla fall. På fredagar har v game vilket betyder att mitt lag cheerar på fredagar.
Så mina veckor består väldigt mycket av cheerleading, och det kommer det göra fram till slutet av oktober/ början av november. Det värsta är väl att det redan är kallt på kvällarna så det kommer ju vara svin dubbel kallt i slutet av säsongen!!
Men jag älskar cheerleading! Jag har provat på det en gång förut men då föll jag inte för det, men här- här är det det bästa under min dag. Att få umgås med laget, göra lyft, kast, cheers och allt sånt får mig alltid på bättre humör. Explorius sa alltid hur VIKTIGT det är att gå med i någon sport eller annan aktivitet i början av året, och jag inser verkligen hur mycket bättre jag mår av cheerleadingen. I princip alla mina kompisar här är med i laget och andra har jag träffat genom tjejerna i laget. Så till blivande utbytesstudenter, gå med i någon aktivitet!! Det behöver inte vara sport relaterat; det kan vara drama club eller vad som helst. Men jag kan lova er att det blir mycket lättare att hitta vänner om man är med i något!! Att jag får göra något jag verkligen älskar, är bara ett STORT plus.
❤️❤️❤️
Våra fina stora rosetter.
Cheerdräkten.
Our warmups som räddade oss från regnet igår.

XOXO








KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: