1 månad i staterna

1 månad. I 1 månad har jag nu befunnit mig på amerikansk mark. På 1 månad har jag inte träffat min familj och mina vänner. I 1 månad har jag inte befunnit mig i mitt egna hem. 1 månad har gått så sakta men ändå så fort. Jag har hunnit med så mycket men har så mycket mer att upptäcka. Den här månaden har både varit den bästa och värsta månaden i mitt 18 åriga liv.

Men det känns så skönt, så så skönt att äntligen ha en milstolpe avklarad. Jag kan äntligen klappa mig själv på axeln och vara stolt och nöjd över mig själv att jag faktiskt har klarat av en del av mitt utbytesår. Jag får nog börja tänka månad för månad nu istället, om 1 månad är två avklarade ---> vilket betyder att det bara är 7 månader kvar tills jag får träffa mina föräldrar igen.❤️❤️
- jag räknade precis ut att mitt utbytesår blir 9 månader eftersom jag åkte så sent. Men eftersom jag ska resa med mamma och pappa när dem kommer blir jag borta totalt i 10 månader.
Efter två kommer tre och då har jag gjort en tredjedel. När jag tänker så, så ser jag att det kommer gå fort. Trotts att slutet känns väldigt långt bort just nu, så kommer tiden nog gå väldigt fort.

Ni blivande utbytesstudenter som läser min blogg har ju märkt att detta inte är en dans på rosor. Och jag VET hur SVÅRT det är att föreställa sig detta. Jag har läst den meningen hur många gånger som helst- men jag trodde ändå inte att jag skulle drabbas så hårt av det. Livet här blir till en vardag, ibland tråkig vardag. Precis som hemma. Men det är just det som krockar- för det är inte alls som hemma, inte ett dugg likt. Jag lever ett helt annat liv här borta, med saker och relationer jag byggt upp själv. Det känns som att jag har två liv- ett i Sverige där jag är en person, och ett liv i USA där jag är en annan. Jag vill absolut INTE skrämma upp er, jag vill bara visa er vekligheten. Jag har mått piss dåligt vissa stunder, men jag har också mått väldigt bra i andra stunder. Tyvärr så är mina dåliga dagar just nu fler än dem bra, men det betyder ju inte att alla har det så!
Mitt största problem är att jag har har så HIMLA SVÅRT att släppa Sverige, jag har under månaden här insett att jag älskar Sverige. Missförstå mig inte, men Sverige är mitt hem. Det känner jag redan efter 1 månad. Därför är det extra viktigt att jag njuter av dem månaderna jag är här- för jag kommer bara bo här en gång, och det är nu. Men jag vill liksom inte släppa mitt liv i Sverige, jag vill att alla där hemma ska leva med mig här. Och jag har insett att det inte funkar! Det här är MITT år, något JAG ska uppleva. Jag försöker att släppa taget mer och mer, men mitt första steg måste vara att VILJA släppa Sverige.


Här kommer lite bilder från min första månad i USA;
1. Dagen D. //2. Jag och bästis i bilen på väg till Arlanda. //3. Precis när jag kommit fram till Arlanda. //4. Jag och min underbara mamma❤️ //5.+6. Sista kramarna med bästis❤️ //7. Jagoch Matilda när vi precis sagt hejdå till nära och kära. //8.+9. Sista bilderna med ärldens bästa föräldrar❤️
1. Emma, Clara, jag och Matilda på planet på väg till New York. //2. Jag, Ebba och Matilda. //3. Jag, Matilda, Elin och Hanna i central park. //4. Time Square❤️ //5.+6. Bästa New York brudarna❤️ //7. Jag med utsikt över hela New York. //8. Clara, Ebba, jag, Matilda, Hanna och Elin under första dagen i NY. //9. Svenska ligan på top of the rock.
New yor city❤️ //6. Jag, Elin, Matilda och Hanna på Six Flags (sista dagen i NY:(..) //7. Hela gruppen utanför Six Flags. //8. En bild på mig ca. 20 min innan jag träffade min värd familj, var ganska så livrädd. //9. Den fina skylten jag fick.
1. När jag träffade laget för första gången. //2. Jag och Ashley, dag 3 i MI. //3. Köttbullar på Labor Day. //4. Första dagen i skolan. //5. Cykeltur efter första dagen i skolan. //6. Första cheer träningen. //7.wendys med några cheer tjejer. //8. Selfie från första gamet. //9. Alexis och jag innan gamet.
1. Alexis, Shawna, jag, Stephanie och Jade. //2. I bilen på väg till ett game. //3. Bästa cheer laget❤️ //4. Jag när jag fick spirit stick. //5. Random bild. // massa cheer bilder❤️
1. En ganska gals Josefine i alla fall. //2. +3. Cheer. //4. Min första riktiga amerikanska s'more. //5.-7. Shopping dag med Matilda. //8. Ledsen bild på mig. //9. Första riktiga amerikanska pannkakor❤️
1. Jag och värd syster. //2. Världens bästa packet. // massa cheer. //9. Första besöket på Walmart.
Jag och Ashley.
Hannah, Oliva och jag.
Orkar inte skriva namn igen haha, men lite folk jag umgås med här.
Dålig bild från bion igår som för övrigt inte var riktigt min smak av film..
Äta bör man annars dör man❤️
Ja, det är väl dem flesta bilderna från min första månad i staterna. Hoppas ni orkat läsa igeom allt!

Vill bara också tacka för alla otroligt fina och peppande kommentarer, det betyder verkligen mycket!

XOXO


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: