September 2014

Jag bestämde mig (efter ett tips från Frida) att jag skulle skriva hur mitt humör/hur jag mått varje dag. Men istället för att skriva en massa, som jag troligen skulle sluta med efter ett tag, så började jag göra en smilies efter varje dag. Så här såg min september ut känslomässigt;


Som ni ser så är det ganska många ledsna gubbar- vilket betyder att jag inte mått så bra.
September är en av de värsta och jobbigaste månaderna jag någonsin upplevt.
MEN, det har gett mig så otroligt mycket. Jag känner verkligen hur jag redan växt som person- jag kanske inte känner mig jätte stark just nu, för min hemlängtan är inte helt borta än, men jag vet att jag kommer vara starkare än någonsin när jag kommer hem i juni. Jag är redan stolt över mig själv att jag klarade av den månaden, som faktiskt fick mig att tröttna på livet- så när jag, om 8 månader, står där och har klarat av det (peppar, peppar ta i trä) så kommer jag vara stoltare än någonsin. Och det är något som är väldigt stort för mig, för jag är sällan, väldigt sällan, stolt över mig själv- det finns alltid något att förbättra. Men att ha klarat av att tackla en grymt svår hemlängtan och må väldigt dåligt psykiskt, helt på egen hand (dessutom i ett annat land) - är en erfarenhet jag inte kan byta ut mot något annat. Och trotts att jag under den här månaden många gånger ångrat att jag åkt, så kommer inget kunna ersätta det jag varit med om och lärt mig här.
Det är som jag skrev innan jag åkte- "det kommer inte alltid vara lätt, det kommer inte alltid vara kul. Men det kommer vara värt det."

XOXO


KOMMENTARER


ª Mamma

Du är så klok min älskade unge, jag och pappa är SÅÅÅÅÅÅ stolta över dig! ❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️
Josefine Ekman

2014-10-09 // 07:16:18
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: