Soft landing camp

Jag kom på att jag inte har skrivit ett inlägg där jag förklarar vad Soft landning camp är för något. Så det tänkte jag göra nu!
Soft landing camp är ett litet förberedelseläger i New York som min organisation Explorius anordnar. Lägret varar i 5 dagar, 2 resedagar och 3 dagar i New York. Det är inte bara svenska exploriusstudenter som åker på detta förberedelseläger, utan det är även utbytesstudenter från Norge, Danmark och Finland. Till skillnad från EF och STS som också har förberedelseläger i USA så är det inga lektioner eller prova på sporter osv. utan det är sightseeing, shopping mm. Allt det där som man vill göra när man är i New York helt enkelt. Det bästa är att resan INGÅR i priset, vilket jag verkligen tycker är super bra! ett utbytesår kostar väldigt mycket, så att betala ännu mer för ett förberedelseläger kanske inte är så lockande för många. Lägret är också en bra chans till att träffa nya människor som man kan hålla kontakten med både under och efter året! I avresebrevet jag fick hem fanns det med ett schema för veckan:
Dag 1: Ankomst till Newark airport.
In-checkning på hotellet och information om vad som vi kan förvänta oss de kommande dagarna.
Dag 2: Heldag sightsseing tur i New York.
Informationsmöte "Adapting to America"
Dag 3: Heldag shoppingtur i New York eller besök de platser du vill se mer av.
Flygmöte
Dag 4: Buss till Six Flags nöjespark- heldagsbesök.
Dag 5: Avresa till värdfamiljen.
 
Som ni ser så är dagarna fullproppade med massor av roliga saker så jag ser VERKLIGEN fram emot dessa dagar. En perfekt start på ett utbytesår! man har chansen att prova på engelskan lite också vilket är bra för mig som är lite nervös för just den delen.
 
 
Som vanligt är det bara att kommentera om ni har några frågor så ska jag svara så bra jag kan!
Puss hej.
 
XOXO

KOMMENTARER


Låter super roligt!

2014-07-28 // 11:44:06
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: