Töreboda

Jag har ju skrivit förut att min värdfamilj har svenskättlingar. Min värdpappa, Chad, farfar föddes i Sverige i Töreboda men flyttade till USA i början av 1900- talet. Pappa har släktforskat ganska mycket förut och tänkte att han skulle göra det åt min värdfamilj, och han hittade faktiskt ganska mycket!
Så igår när vi åkte hem från Göteborg åkte vi via Töreboda. Pappa hade hittat huset som Chads farfar bodde i när han var liten så vi åkte dit och tog lite kort. Vi åkte även till kyrkan som de tillhörde under tiden de bodde här i Sverige. Det var lite kul att se faktiskt! Men det är såklart mest för min värdfamiljs skull, för vi tror de uppskattar det väldigt mycket! 
Här är några bilder från huset och kyrkan.
Det är dock lite renoverat sedan dess..




XOXO

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: