Dem två första dagarna i Michigan

Gårdagen var ganska fullproppad, jag fixade min mobil- och jag har ett jättebra kort (eller vad man nu kallar det haha) som gör att jag kan ringa och smsa gratis med alla er där hemma, vilket är toppen bra!! Jag har därför ett nytt amerikanskt nummer, så det är ingen idé att ni smsar till mitt svenska nummer.
Efter det åkte vi omkring lite, vi åkte till stranden och lake Michigan- ni skulle se det, det är så himla fint här!! Efter lunch åkte vi till skolan för att välja ämnen, schemat blev helt okej tycker jag. Jag skriver ett enskilt inlägg om bara schemat en annan dag. På kvällen mötte jag upp laget och åkte på ett game. Alla var verkligen super gulliga och snälla så jag tror jag kommer att trivas där! 
Det jobbigaste är att jag inte riktigt kan visa vem jag egentligen är pga. språket. Jag sitter mest och ler och säger ofta "yeah" "okay" osv osv. Ofta förstår jag vad dem säger, ibland går det lite för fort, men det svåraste är vad jag ska svara. Jag är inte den där tysta tjejen, utan jag är den som ofta pratar lite för mycket, lite för högt och vill synas lite för mycket ibland. Men jag hoppas att det släpper snart för den riktiga Josefine är rolig och det är så jag trivs bäst.
Från skolans parkering.
The hallway.
The gym.
A bad picture of a classroom.
The beach and the lake. So so beautiful❤️

From the game yesterday. 
Jag tror att det här är dem tjejerna i laget som kommer vara seniors. Och japp, jag är ett huvud längre än den längsta tjejen😃
Hela laget.


Dagen idag började inte så jättebra. Jag har fortfarande inte fått min väska så min värdmamma ringde till flygplatsen. De vet inte ens vart min väska är.. Den kan alltså vara vart som helst i hela USA. Väldigt surt eftersom jag har alla mina kläder där + några viktiga saker som jag MÅSTE ha. Dessutom är jag fortfarande förkyld, så jag fick lite hemlängtan. Jag kände att jag inte bara kunde sitta hemma, det är då jag tänker som mest, så jag  och Ashley (min värdsyster) åkte och köpte lite grejer som jag behöver ha till skolan. Direkt när jag hade något att göra kändes det bättre, så det är bara att hålla mig upptagen helt enkelt. Snart ska jag träffa en av cheer tjejerna, Jade, då hon ska lära mig några av "danserna" vi har så det ska bli jätte kul!!

Men jag vill bara säga det till er mina vänner och min familj, att jag vill hålla lite distans till Sverige just nu så jag kommer in i det här ordentligt. Så snapa inte, smsa inte eller vad som helst, ni får helt enkelt hålla koll på mig via bloggen. Men ni ska veta att jag älskar och saknar er jätte mycket!!❤️
Alla skolsaker.

XOXO


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: