Leva i nuet

Jag har bestämt mig, att det här året ska jag bara fokusera på just det här året- leva mer i nuet. Jag har alltid haft stora drömmar och jag har levt på dem under hela min skoltid. Jag har alltid tänkt; det riktiga livet börjar när jag tagit studenten. Jag njuter inte av nuet eller tar tillvara på gymnasietiden som många säger är den bästa tiden. Men nu vet jag hur mycket gymnasiet betyder för mig, och jag är så glad att jag fick inse det innan det är över. Varje dag får jag träffa mina bästa vänner, jag kommer hem till världens bästa föräldrar, jag får mina kläder tvättade, det står mat på bordet varje dag och jag lever livet som en 18 åring. Allt detta är något jag bara tog för givet förut, och som de flesta tonåringar tyvärr gör.

Det låter så himla klyschigt och kanske töntigt; att jag kommer älska allt med livet nu osv. men det är verkligen så att jag har en helt annan bild på allt. Och jag är så otroligt glad att jag vet, när jag är 18år, vad som är det viktigaste i livet, vad jag behöver runt omkring mig och vart mina gränser går för att jag ska må bra och hur mycket livet är värt.

För drygt ett år sedan skrev jag att det här året skulle bli det bästa året någonsin.
När jag bestämde mig för att åka hem så tänkte jag "jag fick inte det bästa året i mitt liv".
Men jag har bestämt mig att, det kan visst bli det bästa året i mitt liv. Det tillbringas bara inte på det stället jag trodde att det skulle och det är fyllt med andra upplevelser än vad jag trodde.




KOMMENTARER


ª Anonym

Hej! Så glad för din skull att du bestämde dig för att åka hem, det verkade helt rätt beslut för din egen skull. Måste fråga; kände du dig alls kluven inför att åka hem? Har någon konstig känsla av att vilja åka hem men samtidigt vilja åka hem och vet inte riktigt vad jag ska göra med den.

2014-11-09 // 20:46:23
ª Vilma

Starkt av dig! Hur blir det med skolan nu när du kommer hem? Måste du fortfarande börja om?

2014-11-11 // 13:05:41
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: