Varför vill jag åka som utbytesstudent? nr.2

Det är onsdag igen och dags för nästa anledning. Jag har dock ändrat mig lite, jag skrev alla mina anledningar för några dagar sedan och upptäckte att många är lika varandra och det är svårt att förklara alla så mycket att det krävs ett helt inlägg för ALLA anledningar. Så jag tänkte skriva typ 4 till i varsitt inlägg varje onsdag och sen punktar jag upp alla och skriver bara lite kort om några. Låter det bra? ja men det gör det tycker jag.

Soooo, anledning numero dos är:

  • Flytta till USA.

Jag har så länge jag kan minnas drömt om att flytta till USA, egentligen var det inte meningen att jag skulle åka som utbytesstudent från början, utan jag ville ta studenten och sedan direkt efter flytta till USA och jobba som Au Pair. Men när jag kom hem från skolan helt förstörd en dag (drygt ett år sedan) och bara ville hoppa av skolan och lämna Sverige, hittade jag på internet att man kunde åka som utbytesstudent. Jag blev som fast klistrad framför datorn och massor av bloggar. Det har från början varit självklart att det var USA som jag skulle åka till, inget annat. Jag kan egentligen inte beskriva hur jag kan älska just USA så mycket, jag kan säga att jag är kär i ett land. Jag har varit där en gång, LA och Florida, och att bara befinna mig i landet där allt är extra stort är en sån lycklig känsla som inte går att förklara. Jag kan inte förstå att JAG ska bo i USA i ett år, JAG ska bo i mitt dröm land. 

Kort och gott: jag har alltid drömt om USA och allt vad de kan erbjuda! just därför ska jag åka till USA.

 
 
 
 
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Innan USA / l‰nka inl‰gget