Det "hemliga projektet"

Så mina vänner, nu är det dags att avslöja mitt, Matildas och Ebbas lilla hemliga projekt. Inget jätte stort egentligen men en ganska kul grej enligt mig.

Både jag och Matilda driver en varsin blogg- vilket är väldigt vanligt bland utbytesstudenter! Jag tycker personligen att det är jättekul att läsa bloggar, men det är ju inget speciellt eller något som sticker ut egentligen. Just för att det är så många som har blogg och skriver om sitt år. Jag har även en youtube kanal som jag lägger upp videos på lite då och då. Det är inte lika många som videobloggar, men det finns ju en del där också! 

Jag har tänkt ganska mycket på att jag vill ha något speciellt, som många lägger märke till. Inte för att jag vill bli någon storbloggare, absolut inte! Men för att kunna inspirera andra till att också åka som utbytesstudent och dela med mig om mina känslor, tankar mm. kring min resa. Så då kom jag på, podcasts om att vara utbytesstudent, finns det några som gör/har gjort det? Jag började söka lite smått och hittade EN pod som bestod av två avsnitt. Det finns säkert någon mer som gjort det som jag inte har hittat, men jag tror nog att ni kan hålla med mig om att det inte är speciellt vanligt!

Så, jag skrev till Matilda och Ebba om de skulle tycka att det var kul att starta en podcast och lägga ut en varje månad. 

Nu några månader senare sitter vi här, vi har spelat in vår första podcast och planerat ett specifikt ämne till varje månad.

Men vad ska podden handla om då? Ganska enkelt och sjävklart; hur det är att vara utbytesstudent. Teman kan t ex vara hur skolan är i USA, hur det är att bo i värdfamilj, hemlängtan osv osv. Den 15:de varje månad kommer ett nytt "avsnitt" upp, podden kommer vara omkring 20-30 minuter där vi sitter och babblar på. Dock vill jag bara tillägga att vi absolut inte är några professionella poddare eller liknande så jämför oss inte med t ex "Michaela Forni's och Dasha's" pod- vi kör på vår egna grej så hoppas vi på att det blir bra!

Men så tänker ni säkert nu; det är ju inte den 15:de idag? nej det är det inte. Men eftersom jag har så himla mycket att göra nu innan jag åker så var jag tvungen att lägga upp podden nu. Tror dock inte att det spelar någon större roll, men i fortsättningen så kommer det vara den 15.de

Såklart har vi också stött på lite hinder, och det är det här med att lägga upp podden på itunes. Det var lättare sagt än gjort ska jag säga er. Vi skulle behövt lägga ner ganska mycket tid och kanske till och med pengar på detta, vilket vi varken hade tid eller ork till, så vi bestämde oss för att skita i det. Istället så läggs den upp på youtube (min kanal). Jag skulle fortfarande kalla det för en pod, för det är ju ingen video eller film, den läggs bara upp på ett annat forum. Så den 15 varje månad får ni hålla koll på min och Matildas bloggar eller min youtube kanal.

Jag hoppas att ni uppskattar den och att det kan hjälpa blivande utbytesstudenter. Vi tar sjävklart emot frågor till podden! Om det är frågor som ni vill att vi ska ta upp specifikt i podden så skriv #pod innan eran fråga. Ni kan fråga på båda bloggarna eller under podden på youtube.

Ännu en gång hoppas jag på att ni uppskattar och gillar den!

Puss och kram

 
 PS: lyssna inte på slutet när jag ska länka min blogg. Jag var så himla koncentrerad på att säga att Josefine stavades med e på slutet, att jag inte sa hela bloggnamnet. Men ni vet ju redan vad bloggen heter så behöver inte bry er så mycket! :)

XOXO


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: