1 vecka i USA

Är det inte märkligt att precis efter att jag publicerat förra inlägget där jag är ledsen över att min väska kan vara vart som helst i hela USA, så ringer dem från flygplatsen och berättar att väskan är hittad och på väg till mig. Det var en så stor lättnad!! Jag trodde seriöst att de inte skulle hitta väskan, så jag blev som ett litet barn på julafton när min värdsyster kom upp på mitt rum och berättade att de hittat den.
Så allt känns mycket bättre nu, låter kanske töntigt, men såhär i början av mitt utbytesår så är allt ganska känsligt- men förhoppningvis blir det bättre och lättare snart.


Igår eftermiddag träffade jag som sagt Jade och jag lärde mig några cheers, det gick väl helt okej men vet inte hur mycket jag kommer ihåg nu haha. Dock måste jag verkligen träna stenhårt på dem eftersom jag ska stå framför nästan hela skolan och utföra dem på fredag. Jätte läskigt men ändå kul såklart! Det är ju det jag drömt om i så många år. När vi kände att vi hade tränat klart hämtade Jade's kompis, Mike, oss och vi åkte hem till honom åt pizza (har ätit pizza tre gånger sedan jag kom till USA":):)") och sedan åkte vi och kollade på ett game mellan två andra skolor- vilket var jätte kul idag också.
De plattade Jade's hår med ett strykjärn haha.
From the game.


Idag åkte jag med Tricia (värdmamma) och Ashley till Grand Rapids, en större stad ca.1 timme ifrån Montague, för att shoppa i ett mall. De hade alla butiker jag behöver så jag lär besöka det igen. De hade till och med H&M så jag kände mig hemma.
De har redan börjat sälja halloween saker🎃
och JULGRANSPRYDNAD!!!?
Haha.
Köpte en vattenflaska (som jag velat ha i flera år) och en body lotion på underbara Victoria's Secret. 
Köpte en ryggsäck till skolan, självklart i leopard mönster- love love love. Och ett par träningsshorts.
Jag & Ashley.



Förresten, idag har jag varit i USA i en vecka. Det har gått så fort men samtidigt känns det som jag varit här i minst en månad. Jag vet inte varför men jag har jätte svårt att släppa Sverige. Var och varannan timme räknar jag ut hur mycket klockan är i Sverige, vad mina vänner och min familj gör, hur skolan går för min gamla klass osv osv. Det är verkligen jobbigt, jag har ju drömt om det här så himla länge så jag vill BARA leva HÄR och inte på två ställen. Ni får inte missförstå mig, jag vill absolut inte hem- jag längtar inte ens hem (förutom i vissa korta stunder). Men jag antar att det tar ett tag att komma in i livet här, förhoppningvis blir det bättre redan när skolan börjar- vilket den gör på tisdag.
Hoppas ni har det bra där hemma, much love.

XOXO

KOMMENTARER


Men du, jag var också i Grand Rapids idag! Hade ju varit så kul om vi stött på varandra!

Svar: Va du??! Åh vad synd att vi inte visste det:( men vi får ta en träff där någon annan gång! :)
Josefine Ekman

2014-08-31 // 05:47:34
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: