Hur tar man distans från något man älskar mer än sig själv?

Min hemlängtan är inte alls lika stark och jobbig som den var förra veckan. Men den finns i mig hela tiden, Sverige finns i mitt huvud HELA tiden. Spelar ingen roll om jag är upptagen eller inte har något att göra, tankarna på mina nära och kära finns där hela tiden. Att smsa med mamma och pappa är nog värst. För det påminner mig om att jag inte är med dem, att jag inte är i samma land som dem. Varje gång jag kollar på mobilen och det står "mamma" eller "pappa" på skärmen, bränner tårarna bakom ögonen. Men jag har insett att det inte funkar längre, jag kan inte ha så mycket kontakt med de där hemma som jag faktiskt haft; speciellt med mamma och pappa. Men det gör så ont att inte kunna ha kontakt med dem heller, jag som alltid har varit väldigt nära mina föräldrar ska helt plötsligt knappt ha någon kontakt alls? Det är så svårt, jag försöker också att utesluta sociala medier, men jag som lever för min mobil och dess innehåll- det går inte riktigt ihop.. Helt ärligt vet jag inte vad jag ska göra mer, det är bara att vänta och hoppas på att det försvinner snart helt enkelt.
På flygplatsen❤️❤️

XOXO



KOMMENTARER


Hej! Jag förstår precis hur du känner, det är hemskt! Mina bästa tips är: snacka med någon som stannade hela året! Försök att inte kolla vad alla gör hemma hela tiden och prata inte med dina föräldrar. Jag vet att det känns omöjligt för jag vet själv hur det kändes när jag fick de tipsen. Du klarar det här Josefine!! You can do it all the way! Prata inte med oss som åkte hem, fokusera på att få tips av de som stannat. Jag vill inte säga vad som är bra med att komma hem för du kommer att få ännu mer hemlängtan då. Och jag kan tänka mig att det gör dig otroligt frustrerad att jag skriver så och jag inser själv hur dåligt det ens var av mig att skriva det men det går att stanna 10 månader! Prata med din kontaktperson, hon hjälper dig. Alla i USA vill att du ska stanna. Alla i Sverige längtar efter dig men de vet att du klarar dig därborta. De vill inte att du ska komma hem för de vet hur mycket det här året betyder för dig. Om du fortfarande vill komma hem efter att du provat de tipsen jag gav dig, så hör av dig till mig när du landat så kan vi prata lite. Men stå på dig! Jag tror på dig och du kommer att klara detta. Alla motgångar och svårigheter är nya erfarenheter och det är ju det du vill ha! YOU CAN DO THIS!! Du begav dig iväg helt ensam, hur tufft är inte det? Du klarar det här, du gör det. Jag LOVAR. Massor av kramar. Men vet du, strunt i mig och den här kommentaren nu, strunt i alla andra svenska grejer! Stäng av Sverige och go american. Sverige hör inte dit. Detta är ditt nya liv och du lever det där. Det går över snabbare än du tror. Ha så jäkla kul nu!

2014-09-16 // 21:45:07
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: