5 MÅNADER!!

Hallå där!

Har en liten rolig nyhet att dela med mig till er mina kära läsare. I veckan har jag nämligen FÅTT MITT AVRESEDATUM!! YAY, galet glad och skönt att veta precis när jag ska åka! Den 23 augusti lämnar jag svensk mark för 10 månader i USA, vilket betyder att det är EXAKT 5 månader kvar idag. MINDRE än ett halvt år! Galet, galet, galet är vad det är! En annan jätte kulig grej är att Ebba också åker då, så himla skönt att ha någon man känner på flyget från Arlanda till New York. Jag kommer ju böla sönder på Arlanda så då är det skönt att ha någon att gråta ihop med haha, men också så man kan få något annat att tänka på. Har en känsla att vi kommer ha galet i New York tillsammans också, kan knappt vänta längre! Fattar ni?? Jag ska få spendera tre hela dagar i världens finaste stad, i staden som aldrig sover. I och med detta betyder det också (troligtvis) att jag kommer ha någon med mig enda tills jag träffar min värdfamilj på flygplatsen i Michigan eftersom Ebba och jag nästan bor i samma stad. Även detta är otroligt skönt, att ha någon som man känner hela vägen. Är det några andra utbytesstudenter som åker med Explorius som också har fått den 23 augusti som avresedatum? Är ju kul om vi är ett gäng! :)

Det är alltså 152 dagar kvar tills jag åker vilket känns så himla konstigt. Det är inte alls långt kvar nu, tänk bara- om ca.80 dagar går jag på sommarlov och då ska jag bara njuta, njuta och njuta, sen ska jag ge mig av. 

Men hur mår jag nu då? om jag ska vara ärlig så går det lite upp och ner just nu, jobbigast är det på kvällarna när jag ska sova. Jag tänker så otroligt mycket just då, men jag har insett att det är behövligt det också. Allt kan inte vara toppen hela tiden och man kan inte ha positiva tankar hela tiden, dock har jag blivit galet taggad nu när jag fått mitt avresedatum.


KOMMENTARER


Ska du inte va fem dagar i New York? :) Du åker ju med Explorius precis som jag och dom har utökat campet i NYC till fem dagar nu så är nästan säker på att det gäller för dig också! Fy va skönt förresten att redan veta både familj och avresedatum, vill få reda på det på en gång och inte gå och fundera! Läste förresten i ett annat inlägg att du anmält dig till ett avresemöte, vart hittade du det på Explorius sida? För jag hittar bara gamla avresedatum som är typ i januari och februari.. :)

Svar: Jo du har rätt i att de har förlängt med 5 dagar, dock är 2 av dem resedagar, så första dagen kommer vi till New York sen 3 hela dagar med massa skoj och till sist flyga till sina värdfamiljer. Totalt blir det ju 5 men bara 3 som vi är inne i stan typ:)
Ja det är jätte skönt att veta allt, det var det bästa samtalet någonsin!!
Jag fick ett mail från Explorius att jag behövde anmäla mig via länken som famns i mailet, så om du precis har börjat så kanske du inte har hunnit fått det än men det kommer säkert snart! Annars kan du ju bara maila Jonatan :)
Josefine Ekman

2014-03-24 // 12:06:07

Åhh inte långt kvar ju!! Håller med om att det vore nice att åka ett helt gäng samtidigt, hoppas jag också får 23 augusti som avresedatum! hoppas du har det toppen annars! :D

Svar: Ja det skulle vara jättekul om vi kunde åka tillsammans! :)
Josefine Ekman

2014-03-24 // 23:00:57

Va sent du reser! Jag åker redan 5 augusti och min skola börjar 25 tror jag! :)

Svar: Det är för att min skola inte börjar förrän 2 september :)
Josefine Ekman

2014-04-03 // 20:18:03
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: