Varför Explorius?


Fick en fråga av en tjej som jag tänkte svara på i ett inlägg.
Q: Hej! Jag bara undrar varför du åkte med Explorius? Vad fick dig att välja det? Och har det varit bra? För jag håller på att vela fram och tillbaka med olika organisationer nu. Kram
 
A: Vad som fick mig att få upp ögonen för Explorius var faktiskt New York resan (Soft landning camp) i början av året som ingick i priset. Sen är det självklart inte anledningen till att jag sedan valde Explorius.  Jag har under det senaste 1 1/2 året läst VÄLDIGT många utbytesbloggar och i 9 fall av 10 har omdömet varit väldigt bra. Så redan där fick jag en bra magkänsla av Explorius. När jag sedan gick in på deras sida kändes det ännu mera rätt! Explorius är inte lika stora som t.ex EF eller STS, men det tycker bara jag är en fördel. De vet vem man är om man mailar eller ringer dem och enligt mig är dem väldigt personliga. Trotts att de är mindre så är det lika seriösa, de satsar även mest på utbytesår vilket EF inte gör- som lägger mycket tid på språkresor under sommaren.
 
Explorius är även den organisationen som har ett av de lägre priset. Egentligen ska man väl kanske inte gå efter det, för det är kvalitén på organisationen som är det viktigaste egentligen. Men eftersom jag hade hört så bra om dem från flera håll så tyckte jag att det var bäst!
Mina erfarenheter än så länge från Explorius har varit väldigt bra! Har man frågor svarar de fort (oftast samma dag), de är alltid trevliga och framför allt ÄRLIGA! Under de möten jag gått på har de inte alltid bara pratat om bra saker, utan de berättar verkligen hur det är. Att det inte alltid är lätt osv osv. Men de framhäver att det verkligen kommer vara värt det i slutändan!  Min amerikanska organisation, CETUSA, är också väldigt bra enligt mig!
 
Jag förstår att du velar fram och tillbaka, det gjorde jag också. Mellan EF, STS och Explorius. Jag tror det viktigaste är att känna efter noga själv. För alla är vi olika och tycker olika. Några tycker säkert inte att Explorius verkar bra- medan vissa älskar organisationen. Mitt råd till dig är att beställa en katalog från de organisationer du fått en bra känsla ifrån, skriv upp fördelar och nackdelar med dessa organisationer och gör sedan prioriteringslista. Så gjorde jag och då insåg jag att Explorius var bäst för mig. 
 
Hoppas du fick svar på din fråga! kram