Montague high school

Några av er är kanske nyfikna på att veta vilken skola jag ska gå på och hur den är och så. 
Jag ska gå på en skola som heter Montague high school, jag kommer troligtvis att åka gul skolbus(!!!) till skolan varje dag vilket tar tre minuter haha. Skolan är inte jätte stor, det går ca.500 elever som är utspridda på fyra årskuller (freshman, sophmore, junior och senior) jag tycker att det är jättebra att det är en mindre skola, eftersom då kommer fler veta att jag är en utbytesstudent från Sverige och det kommer troligtvis bli lättare att lära känna folk och hitta nya vänner. Alltså, hellre en mindre skola och synas än att bara vara en i mängden bland massor av elever.
 

Bilder från skolans hemsida.
 
Jag har även haft lite mailkontakt med min värdmamma och frågade om jag kommer var en senior eller junior, och hon svarade att alla utbytesstudenter på skolan blir seniors; så JAG KOMMER ATT FÅ TA GRADUATION!!! :):):) ni som inte vet vad det är så är det som att  ta studenten typ, ni har säkert sett på filmer när de går i sånadär "klänningar" och kastar upp sina hattar, japp- det ska jag få göra :):) dessutom ska jag gå på prom (bal) och homecoming (en typ "välkomst bal" i början av skolåret tror jag) under året, soooooo excided!
 


Alla skolor har en maskot och ett "team name", och min skola har den coolaste av alla, haha, nämligen Wildcats! Det är precis som i "High school musical" haha. Våra färger är dock vit och blå och har en tiger som maskot. Men det känns bra att vara en Wildcat! :)
 
Go Wildcats!!

Det är det jag vet just nu, har faktiskt inte koll på vilka klasser jag har att välja mellan men jag läste att jag behöver ha minst 6 i alla fall för att få delta i en sport och jag ska ju försöka komma med i cheerleading laget, så vi får väl se.
 

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: